tisdag, maj 22, 2007

Tisdagstumult

Alldeles för en liten stund sen utbröt tumult i trapphuset. Smaka på ordet. Tumult. Härligt!

Först lät det som ett knippe huliganer som sjöng kampsånger, men sen förstod jag att det var en man som skrek. Kikade lite diskret ut genom nyckelhålet och såg att min granne stod med halvöppen dörr och lyssnade. Till slut var jag tvungen att öppna min dörr och höra vad det var frågan om.

Tydligen var det en senil dam från bottenvåningen som var och skällde på en kille en trappa upp (fast ner). Det var dock killen som skrek för seniltanten vägrade att lämna hans lägenhet. Ett räddningsuppdrag planerades av mig och grannen men tanten (som finns i Sällsis kundregister, say no more) lämnade in handuken innan det genomfördes.

Det här stället är ju värre än värsta förorten ibland...

Inga kommentarer: