måndag, januari 19, 2009

Idag är jag inte glad

I slutet av förra veckan var jag glad, idag är jag det inte, och jag vet inte varför. Kanske för att jag känner mig så trött hela tiden. Eller kanske för att jag fortfarande efter en månad har problem med magen och att jag känner mig sviken av sjukvården som jag betalar dyra skattepengar för.

Helgen var i alla fall bra. Åkte till M&D i lördags morse och hjälpte till att fortsätta fylla containern med skräp och gamla möbler. Sen träffade jag Fredrik för första gången på länge och fikade. En muffin med cheescake på toppen. Mäktigt. Sen kom Jontegull också och så fikade vi igen, fast alla tre.

När det blev kväll blev jag så där trött igen och somnade tidigt.

Söndag morgon innebar 45 min jogging för mig och lilla Brun medan resten av familjen låg och sov. Efter en sen frukost åkte vi ut till Bogesund och promenerade i två timmar. Det är fint därute och Elsalisa sprang runt som en vilde, helt oberörd av morgonens löptur. Typiskt henne. Följde upp promenaden med varm choklad och lingonpaj på Skafferiet i Ekoparken tillsammans med Mikke och Greta.

När det blev kväll blev jag så där trött igen och somnade tidigt.

Inga kommentarer: