onsdag, januari 28, 2009

Till vem ska jag framföra min klagan?

Jag är missnöjd med sjukvården. Som tur är har mina besvär minskat och jag har börjat känna mig piggare igen, utan hjälp. För hjälp, det är inte något jag anser mig ha fått. Vad är poängen med att betala dyra skattepengar om man ändå bara blir åsidosatt?

13 jan - Träffar doktorn

14 jan - Lämnar prov

16 jan
- Ringer för att få provsvar

16 jan
- Får en tid (26 januari 15:30) då doktorn ska ringa mig

19 jan
- Når oväntat doktorn på hans telefontid, får piller på recept

26 jan - Doktorn ringer 3,5 timmar efter utsatt tid, talar in ett meddelande om att han blivit försenad och att han ringer följande eftermiddag

27 jan
- Ingen doktor ringer

Tacka vet jag gräddfiler, både till jobbet och sjukvården. Det är väl värt ett par tusenlappar om året för att kunna få tag i en läkare direkt. Inte bryr jag mig om att jag då inte får träffa samma förvirrade snubbe varje gång. Hoppas denna gräddfilsförsäkring träder i kraft snart, innan jag blir sjuk igen.

Inga kommentarer: