måndag, augusti 30, 2010

Det här blir bara nonsens

Det är skrämmande hur fort tiden går. Nyss var det sommar och nu är det typ vinter. I morse var det möss- och vantpremiär för mig. Det är hemskt, jag är inte mogen för det här!!

Jag och Snuttegull-Jont har, den annalkande hösten till trots, slitit i trädgården hela helgen. Förutom att bygga en mur så har vi planterat perennerna, planterat om tre träd, planterat ett nytt, satt klart staketet, rensat ur häcken och klippt gräset. Vi har kollat film och grillat bisonkött och jag var ute och joggade en sväng med Elsa. Det var tungt, riktigt tungt, men det var dagen efter murbygget och hela min kropp protesterade mot att röra sig överhuvudtaget, så efter omständigheterna var det bra.

Lite träning av framför- och fotgående har vi också hunnit med, jag och Korv. Funderar på klass 3 i oktober, men apporteringen är fortfarande kass. Hopp-apport är inga problem, men den släta... usch. Vi får se.

Ikväll börjar i alla fall agilityträningen igen.

1 kommentar:

åsah sa...

gud va ni är duktiga! Klart ni ska starta. 9 okt på SSBK! :D Var det kul på agilityn? Idag var min sista agility med Aila...