onsdag, juni 27, 2012

Grym mamma på Training Camp


Jag och mamman är på landet och kör Training Camp. Igår morse värmde vi upp med promenad och sen blev det styrketräning. Jag körde ett par coreövningar i TRX:en och mamman kämpade med hantlar och i plankan. Från att först inte ha trott sig kunna komma upp i plankan på tårna överhuvudtaget måste jag säga att hon fick till det riktigt bra när hon väl trodde på sig själv.

På eftermiddagen stack jag iväg på en löprunda och fick ihop strax över 15 km. Regnet öste ner bitvis men sånt gör mig bara glad. Jag gillar regn när jag springer, så det var härligt! Hade bra musik i öronen (glömde lyssna på Anjas sommarprat, dammit) och just då ovanligt bra fart. Eller om farten ökade i glädjeruset under regnet, jag vet inte. Det blev lite tungt på slutet men på det hela taget gick det bra.

Tyvärr ledde löpningen till en ond högerfot igen. Vaknade i natt när jag vände mig i sängen för att foten ömmade på ovansidan. Inte, inte, inte bra. Min jubbemara är i fara! Handlingsplanen blir att vila från löpning fram tills någon dag innan, köra ett kort pass och sedan vagga mig igenom maran i krypfart och hoppas att foten håller för det. Puh.

2 kommentarer:

Tvillingmorsan sa...

Grym mamma, grym dotter! :-)

Tvillingmorsan sa...

Grym mamma, grym dotter! :-)