fredag, augusti 31, 2012

Elsa på träningsläger


Igår skickade jag iväg Elsa på träningsläger över helgen, på idylliska Ekerö. Egentligen skulle hon varit med i en vallhundstävling för att stämma av hur långt hon kommit, men den är inställd så istället blir det 100% träning.

Åkte dit igår kväll och innan jag åkte hem blev det ett pass i fårhagen. Jag tyckte hon var helt fantastisk, vilket jag förvisso sagt varje gång jag sett henne valla. Men igår var det säkert en månad sen sist och hon hade i mina ögon steppat upp sig ytterligare. Hon fattar saker som jag inte ens fattar hur hon fattar.

Dessutom är det så härligt att se henne jobba. Hon gör det med enorm glädje och hon blir otroligt harmonisk efteråt. Spänner sig inte, letar inte bråk och umgås helt lugnt med andra hundar. Hon var så tillfreds med livet (eller sig själv kanske?) att det inte ens kändes ledsamt att lämna henne.

Om hon under helgen utvecklas i samma takt som hon gjort hittills måste det vara en fulländad vallhund jag får se i arbete på söndag. Ska bli roligt!

1 kommentar:

Sara J. sa...

Men vad härligt, fina Elsa! :)