torsdag, augusti 16, 2012

KM i agility

Det är kul med agility. Ikväll var det KM på klubben i Kista och jag ställde upp med båda flickorna.

EM hade gjort två utmanande banor med ganska mycket högre svårighetsgrad än vad vi är vana vid. Jag tycker sånt är kul och framför allt väldigt nyttigt. Det är lättare att förstå varför man ska handla hunden på ett visst sätt när man ser vilka olika situationer som kan dyka upp. Klass 1-banor är oftast förhållandevis enkla.

Elsa diskade sig i första loppet. Vi klarade alla knepigheter förutom slalomingången men diskade oss när jag trodde faran var över. Agilityloppet klarade vi med 10 fel och en hyfsat långsam gunga.

Rekebus blev diskad i båda loppen men jag tyckte hon var duktig ändå. Jag tappar alltid fokus efter en disk men innan dess gick det bra och hon lyssnade fint på mig. Fick en tydlig bild av alla de saker vi måste träna mera på.

Det var ett trevligt KM och för sin hedrande 6:e plats (av 7 startande) i large fick Elsa ett dinosaurieben med sig hem. Reka fick "mjuka bitar med tonfisksmak" för sin delade sista plats i medium.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Glöm inte att kursen börjar i helgen!

EM sa...

Jag tyckte det såg kalas ut! =)