tisdag, augusti 21, 2012

Morgonfisk i simhallen


Inledde den här dagen med att lite motvilligt åka till simhallen. Vill träna och försöker låta bli att springa, så att lägga in lite crawlträning passar egentligen perfekt. Men det var ändå tungt att ta sig dit imorse.

Väl där så var det fantastiskt. Det kändes otroligt bra i vattnet, jag kom framåt när jag simmade (till skillnad mot under Ångaloppet). Efter lite uppvärmningsbröstsim började jag kämpa med crawlet och jag måste säga att jag har vilat mig i form från senast jag var i simhallen för ungefär ett år sedan. Idag hade jag visserligen flythjälp av dolmen, men ändå. Hade en svacka i mitten men i början och slutet kändes det riktigt, riktigt bra. Var trygg i vattnet! Efteråt satt jag en stund i bastun. Bra start!

Enda molnet på min klarblå morgonhimmel var en fet och ful gubbe som hoppade i vattnet när jag var nästan klar. När han hoppade i var jag i bortre änden av bassängen, och jag började crawla tillbaka längs ena kanten där jag simmat fram och tillbaka senaste halvtimmen. Till saken hör att det var fyra banor i bredd att simma på och ingen annan befann sig i den här delen av bassängen. När jag tittar upp kommer tjockisen rakt mot mig så jag stannar till i vattnet och säger "God morgon!", varpå han svarar "God morgon, här simmar vi i vänstervarv" samtidigt som han passerar mig med 2 dm marginal.

De sista längderna simmade jag i vredesmod. Visst simmar vi i vänstervarv (trots att detta inte var den riktiga motionsbanan där det är skyltat om att man ska simma vänstervarv) om vi är många, men om man hoppar i en bassäng där EN person simmar, måste man då medvetet simma rakt mot den personen? När det finns oändligt med plats bredvid? Och hon håller sig på ena kanten?

Folk är i allmänhet idioter, det har jag alltid sagt. Suck.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Irriterande med en ordningspolis i poolen!

Sofia sa...

Ja, en så osmidig sådan. Varför inte snällt föreslå vänstervarv istället för att simma in i mig? Suck.