måndag, december 24, 2018

GJ & Camp Snowman 2018 #2


God Jul, eller GJ som man säger när man trots julefriden vill skynda på orden.

Traditionsenligt spenderades julaftonsmorgonen i bassängen, och precis som förra året tillsammans med Human Ambition i Vårby.


Idag kände jag mig stark, glad och snabb. Delade bana med Per, David och Karin och vi var förvånansvärt fokuserade när vi inte var helt ofokuserade och julaftonslarviga. Roligt!


Gillade upplägget på dagens 4500 meter. Det är mentalt vänligt när distanserna blir färre och kortare. Vi körde 50:orna med start 1:00 och lite längre vila däremellan. Försökte ha med mig frökens feedback - att använda hela draget och att se bensparken som en resurs.




Som avslutning hade konstsimsteamets elitsektion uppvisning i ett specialkomponerat handstående julprogram. Det är rimligt att du känner dig imponerad nu. Åskådarna blev så berörda att de grät och skrek.


Sedan vidtog vanligt julaftonsfirande. Istället för att känna mig ledsen över saker som inte blev exakt som jag hoppats fokuserar jag på det jag är tacksam över:

  • Att Micke öppnade upp för morgonsimning på självaste julafton
  • Att jag har fantastiska simpisar som gör mig väldigt glad
  • Att få vara med mamma och pappa och äta en perfekt jullunch
  • Att få träffa mormor och morfar en liten stund
  • Att få fira julaftonskväll med JG
  • Att jag har haft en fin dag, med fokus på ovanstående istället för på annat
Imorgon är julen över, det är Jontans stolta födelsedag och simtajm igen! GJ!

Inga kommentarer: