tisdag, december 18, 2018

Tjongade till med ett oväntat rekord


Eftersom träningsgrupperna hade sitt sista träningstillfälle redan förra veckan så var det bara tre kurser för mig att hålla igår kväll. Och efter dem öppnade sig en fin möjlighet att dra igenom ett kort men effektivt pass på egen hand.

Valet föll på två varv av favoritserien:

200m benspark platta/fenor @4:00
4x100m fritt paddlar/fenor @1:40
8x25m fjäril fenor @0:40
100m löst fenor

+ insim och avbad

Alltid jobbigt, oavsett om jag tar det lugnt (dvs så lugnt det går med givna starttider) eller tar i.


Under mina 200 meter insim kände jag mig lite ynklig. Ramlade i trappan hemma i söndags och skrapade knät, vilket var bättre än att dö (kunde hänt), men ändå olyckligt.

Inför simpasset preppade jag med sprayplåster för att inte få bakterier i såret, och det gjorde SÅ INNI JÄVLA ONT att jag vrålade rakt ut av smärta. Varje gång jag böjde knäna i voltvändningarna sträckte det i såret. Men sen släppte det!


Det kan ha varit doping i plåstret för jag bensparkade rekordsnabbt. Brukar landa på 3:18-3:20 på mina 200 meter men igår tjongade jag till med 3:10 båda varven. Plötsligt dök det upp en sub 3-målbild. Välkommen! Träningen kanske inte går så dåligt för mig som jag tror just nu.

Ps. Har ändå beställt nya baddräkter. För säkerhets skull.

Inga kommentarer: