tisdag, april 05, 2011

Socialjogg i Urschan

Jag hade inte tänkt springa idag egentligen, men Sara gav mig en liten knuff i rätt riktning och det slutade med att vi stack ut på en lugn socialjogg i Ursvik tillsammans med hundarna. Det var varken snabbt eller vackert, men det var rackarns trevligt (som alltid!) och nu efteråt känner jag mig otroligt stärkt av löpningen! Vi smurfade runt på skogsvägar, isvägar och små stigar i förfärande lågt tempo och det var toppen! Ut med all jobbstress och tankar på att inte räcka till, in med frisk vårluft och ny energi. Ahh....

Skulle ha lagat en potatisbaserad grönsakspaj till middag, men kände att det skulle ta för lång tid, så istället provade jag ett middagstips från Sara. Det blev ugnsbakad laxfilé med matvete, creme fraiche med stenbitsrom, rödlök, citron och dill och sallad med groddar, tomat och melon. En bit grovt bröd till. Det var supergott och tog bara 15 minuter att göra.

Nu ska jag gå och lägga mig, men innan dess vill jag ge mig själv en eloge för två saker:
  • Jag äter riktigt bra för att vara helt oplanerad.
  • Jag är grymt duktig på jobbet. Trots att jag inte hinner med. Grymt!
Just för sekunden mår jag riktigt, riktigt bra!! Ska försöka behålla den känslan imorgon.

4 kommentarer:

Sara J. sa...

Jag mår också oförskämt bra just nu! Måste varit nåt i luften. ;) Eller sällskapet kanske. Kul att laxmiddagsidén funkade också!

Anonym sa...

Ta det lugnt.............. å må bra!

Fia

Nettan, Klura och Nella sa...

Hade varit grymt kul men jag hinner inte till gymmet före jobbet, jag börjar ju jobba kl. åtta i Årstadal...

Katarina sa...

Hundträningen då hur går det med den? Blir det nån lydnadsträning eller? Jag blir lika impad varje gång jag läser om hur lååångt ni springer.