onsdag, april 13, 2011

Löpterapi och PC/T

Igår kväll efter jobbet provade jag och Sara lyckan på Urschans milspår. Fantastiskt fint! Efter en vinter med massor av snö, is och asfalt  under fötterna och löpning nästan uteslutande på trafikerade vägar är det en ren njutning att komma ut i skog och mark igen.

Trots söndagens (och kanske framför allt måndagens) dipp kände jag mig rätt fräsch. Banan var kuperad men vi tog det lagom lugnt och efteråt kände jag mig återigen tankad på energi. Det är verkligen en trevlig vana vi har fått till på tisdagarna!! Elsa var med och njöt av skogen hon också, men hon körde lite mer intervallträning än mig och Sara.

Tyvärr har jag känningar i benhinnan på höger ben idag, så det är dags att vara lite extra uppmärksam igen.

Imorse hade jag ett pass med PT-Tompa. Fast just idag var han mer PC/T-Tompa eftersom halva tiden ägnades åt coaching - prat om träningsupplägg, liten analys av söndagens långpass och maran i sig förstås. Han har många bra synpunkter och den här gången ska jag inte göra misstaget att strikt följa det generella program som någon (förstås duktig men ändå galen) löparsnubbe lagt upp. Jag ska lyssna på de råd jag får från någon som faktiskt känner mig och vet allt om min träningsbakgrund. Det känns bra. Jag ligger ju hela tiden och balanserar på gränsen för vad min arma kropp klarar av, och jag vill verkligen inte bli skadad eller överansträngd nu.

Inga kommentarer: