torsdag, november 09, 2006

Det gäller att se upp

Det är lätt att slöa till under en vilovecka. Det är väldigt bekvämt att ligga hemma och pilla navel hela eftermiddagen istället för att gå och träna och komma hem sent. Eftersom det här är min första planerade vilovecka sen början av augusti så har jag inte uppmärksammat faran tidigare. Det gäller uppenbarligen att vara på sin vakt här!

Idag har jag i alla fall styrketränat. Men jag tror att något är fel med mig. Under träningen satt det en tanig och ful liten rackare och pustade i just den maskinen jag ville använda, så när han vilade frågade jag om jag fick köra under tiden. Det var okej, och jag körde på mina tio reps, vilket gick ganska lätt. Eftersom jag hade samma vikt som killen jag lånade maskinen av och jag inte stånkade i närheten av så mycket som han gjorde så poängterade han att - "Höh... Du är starkare än jag!". Vad svarar kaxiga Sofia? Sofia "på ytan hård, innerst inne brutal" Demnert?

- Äsch, det tror jag inte...

Man tappar hakan.

Inga kommentarer: