onsdag, november 01, 2006

Kaos, Kaos, Kaos och Kaos

Kaos nr. 1
Var hos tandläkaren idag och det var fruktansvärt och hemskt på alla sätt och vis. Vet inte hur många bedövningssprutor jag fick för att laga två hål, men det var fler än fem i alla fall. Och ändå hjälpte det inte. Trodde jag skulle dö när han hade borrat och sen blåste luft på tanden. Det ilade som fan. Sekunden efter stack han ett av sina verktyg i käken på mig för att kolla bedövningen, men det kände jag inte alls. Sjukt. Nästa gång (det blir en sån) ska jag få lite tyngre grejjer.

Kaos nr. 2
Försökte åka tunnelbana hem från tandis och det gick... sådär. Väntade minst 30 minuter vid Östermalmstorg innan det kom något tåg till Mörby. "Kraftiga förseningar åt samtliga håll pga den rådande vädersituationen". Jo, men naturligtvis. Med nöd och näppe lyckades jag i alla fall packa mig in på det första tåget som kom. Passade på att fundera lite på det här med TUNNELbana. Är inte det fiffiga med det konceptet att den ska gå under jord och inte helt slås ut vid oväder, som all annan kollektivtrafik gör? Nåja...

Kaos nr. 3
Kom hem till slut och bytte om och gick och tränade. Var väldigt ynklig efter tandläkaren och en eftermiddag med Connex så jag tyckte att jag inte skulle behöva träna så hårt. Det gjorde jag inte heller. Inte alls. Mjölkade som fan och gjorde inte ens bra ifrån mig på det lilla jag hade bestämt mig för att göra. Borde nog stannat hemma.

Kaos nr. 4
Borde kanske också fundera på om jag kommer behöva stanna hemma imorgon. När jag åkte backen upp till mig med bilen i eftermiddags hostade den lite diskret att den faktiskt skulle behöva en skvätt bensin. Vet inte ens om jag kommer till en mack. Utan vinterdäck. Och cykeln står i Sollentuna, även den utan vinterdäck. Bara ett riktigt rikspucko skulle ge sig på alternativet att åka (läs: vänta på) pendeltåg i det här vädret. Spännande...

Nu ska jag trösta mig med en god middag och en helkväll under en filt i soffan. Kanske med en kopp varm choklad också.

Inga kommentarer: