onsdag, maj 05, 2010

Äntligen är vi bäst!

Jag vill tacka mamma, pappa, Jonas, hela HI-gänget, Katarina, Sofia, Eva Marie och Sylvia. Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN fick vi lyckas i klass 2. Och det med besked!!!

Poängen blev:

1. Platsliggning, 10 poäng
2. Fritt följ, 8 poäng
3. Läggande, 9 poäng
4. Inkallning m. ställande, 10 poäng
5. Sändande med ställande, 10 poäng
6. Apportering, 8,5 poäng
7. Hopp över hinder, 10 poäng
8. Fjärrdirigering, 10 poäng
9. Helhetsintryck, 10 poäng

Totalt 190 poäng, ett 1:a pris och vinst i klassen. JIPPI!! Domare var Sylvia Axell och hon uttryckte flera gånger att det såg jättefint ut, och till Sara som var skrivare sa hon att det inte är ofta man ser så fina, genomarbetade ekipage. Åh vad det värmer!!!


Innan tävlingen hade jag EM's ord från tävlingspsykologiföreläsningen i huvudet och jag ansträngde mig verkligen för att:

1) Inte tänka negativa tankar
2) Inte titta på de andra ekipagen och tänka att de ser bra ut
3) Fokusera på den fantastiska känslan jag fick senast Elsa lyckades
4) Fokusera på mig och Korv-Fia som ett team

Det gick så himla bra. Grisen var t ex den enda hunden som fick full pott på platsliggningen. Det är nästan ironiskt.

Det fria följet gick bra, förutom en liten bit när Elsa stannade upp och kollade på ett gäng joggare i skogen. Jag fick göra helt om själv och fånga upp henne på vägen tillbaka. Nu har vi fått 8:or på fotgåendet två tävlingar i rad. Kanske finns det hopp för oss!!?!

På läggandet fick jag kommentaren "vinner lite mark". Har bara fått 9:or på momentet senaste tiden, och vi kan bättre!! Får lägga lite energi på att förbättra det.

Apporteringen var bättre än senast men inte bra. Full fart ut, galopp halva vägen in och trav sista biten. Vi får jobba vidare, men det är skönt när det i alla fall går lite, lite framåt.

I övrigt inget att klaga på! Helhetsintryck 10 poäng och kommentaren "Väl genomfört! Fin hund!".

Är nöjd med hur vi klarade oss mellan momenten också. Jag behöll Elsa vid sidan, klappade henne bara lite lugnt och vid förflyttningarna lät jag henne gå slalom mellan mina ben eller vifta lite med vänstertassen. Sånt blir hon på gott humör av, och vi höll oss fokuserade hela tiden.

Det här känns så - jävla - skönt!!

13 kommentarer:

Angelica sa...

Grattis! Vad skönt för er att äntligen få utdelning efter allt slit!

Julia sa...

Jättegrattis!!! :D

Gunnar Demnert sa...

Grattis! /Onkel G

Sara J. sa...

Men vad härligt! Grattis! :D

Helga sa...

GRATTIS! Jag är jätteimponerad, Sylvia är ju inte direkt känd för att ge gratispoäng, så att få ihop de poängen för henne är grymt bra! :)

Henrik sa...

Grymt!

Katarina sa...

Hur bra är ni på en skala?!!
En tolva!!!
Nu jäklar är det trean som gäller!
Eller varför inte satsa lite högre, sm 2012!!
Och jag tränar gärna med dig,även om det inte är kurs. Stor kram och massor med grattis!

sofia sa...

Wuhuuuu grattiiiiiis!! Simba e så stolt över Elsa! =) Kram

Anna och Juni sa...

GRATTIS :)

Malin m. Vegas sa...

Stort Grattis till er!!! Vad roligt att det gick så himla bra.

Hälsning från Malin och Vegas (som också går tävlingslydnadskursen)

Jenny sa...

Ohhh så kul!!! grattis!!!

eva marie sa...

HURRA vilken underbar läsning!!! =oD Heja heja!! Ni är bäst!! Kram till er båda!

Jenny sa...

Grattis!!
/Jenny & Marsipangrisen