lördag, maj 15, 2010

Alla i samma båt

Igår satte sig alla mina älsklingar i samma båt bil och försvann till skogs. Jag ensam kvar hemma. Det har aldrig hänt sen jag fick Tigern tror jag. Avböjde drinkar på stan med KB och Manke-do, eftersom jag är en föredetting i partysammanhang och inte vågade ge mig på att slira hem mitt i natten till ett hus tomt på både man och hund.

Istället gick jag till 150% in för att njuta av ensamheten hemma, i detta högst ovanliga tillfälle. Tittade på film. Åt en glass. Lyssnade på radio. Grillade med en kall öl i handen. Läste en bok. En hel faktiskt. Trots att det tog mig en evig tid att ta mig igenom Mons Kallentofts Midvinterblot så fick han en andra chans med Sommardöden. Den var betydligt bättre, men jag gillar inte Mons språk. Alldeles för mycket broderande. Och på sidan 172 vill jag inte fortfarande läsa om hur jävla varmt det var i Linköping den där sommaren, som om det var en stor nyhet. Det hade framgått med all önskvärd tydlighet på 170 sidor innan.

Nu sitter jag här och känner mig en smula rastlös över den uteblivna morgonpromenaden. Inget hindrar att jag går själv, men hallå.... nån gräns finns det väl. När Elsa kommer hem ska vi i alla fall iväg på tävlingslydnadskurs i Stora skuggan. Rapporter från skogen visar att hon vilar sig i form för det.


PS. Jag har namnsdag idag!!!

2 kommentarer:

Sara J. sa...

Grattis på namnsdagen! :)

Katarina sa...

Lite trött blev hon nog iallafall verkade det som, eller hur!