fredag, maj 28, 2010

På kurs hos Niina Svartberg

Idag var jag på lydnadsträning för Niina Svartberg på Olandstraktens BKtillsammans med Jenny, Renata och Carina.

Blev mycket allmänt prat om olika moment och situationer, och utöver det fokuserade jag och Elsa lite extra på fritt följ, apportering och fjärrdirrigering.

Det var en intressant och lärorik dag och Niina var oerhört glad och sympatisk. Hon tyckte jag och Elsa hade bra grunder, att jag använde rätt verktyg och verkade ha en tydlig målbild. Kan hålla med om de två första (vilka jag kan tacka Katarina och Ekhagens Hundskola för) medan det känns lite si och så ibland med det sista.Åkte därifrån med flera bra tips och en väldigt trött Korv.

1 kommentar:

åsah sa...

skoj! Hur går det med dina valpplaner? Vi har ju inte setts på ett tag, det är lite tråkigt..