fredag, april 27, 2007

Kända människor

Familjen Demnert - lite bättre än din familj!

I ett gammalt nummer av sydsvenskan kan man läsa om de utbildningsproblem som drabbat min släkt i södra Sverige. Javisst. Familjen Demnert i Klagshamn är en av oss.

Med anledning av denna artikel kom min farfars bror (Olleutanskolas farfar) Kurre på tal. Jag kan inte minnas att jag någonsin har träffat honom, men tydligen så var han lite av en kändis på 60-70-talet. Jag hade ingen aning!! Han jobbade som polis och var mycket duktig på att öppna lås. Så duktig att han flera gånger deltog i japanska tv-shower och visade upp sina färdigheter.

Tror för övrigt att dessa färdigheter har gått i arv till min far. En gång när jag låste in bilnycklar, väska och hund i bilen på landet så öppnade han den på mindre än 30 sekunder. Att tillverka verktyget som möjliggjorde öppnandet tog dock betydligt längre tid.

Inga kommentarer: