lördag, april 14, 2007

Lätt oskuld förlorad

Efter en indisk middag igår kväll gick jag på Pressklubben med Martin och Henkeponken. Väldigt trevligt ställe där sida efter sida i dryckesmenyn fylldes av spännande belgiska ölsorter. Mitt urval var dock begränsat till tre (3) sorter eftersom bilen stod och väntade på mig ett par kvarter bort. Lättöl har aldrig varit min grej, men att dricka läsk på ett ställe som Pressklubben kändes inte aktuellt. Jag blev dock glatt överraskad av den öl jag valde. Den "blonda sköldpaddan" var mycket över förväntan.

När jag vaknade imorse var jag svullen i halsen igen. Kanske borde jag haft halsduk igår, kanske borde jag stressa mindre i veckorna. För jag börjar fan bli trött på det här nu. Skulle ha gått och tränat direkt på morgonen, men som läget var så vågade jag inte det. Suck och stön.

Istället åkte jag och lämnade bilen i Sollentuna och promenerade långsamt hem längs vattnet. En fantastisk promenad på knappt två timmar. En Sofia som får gå i skogen i solen och skrota är en mycket, mycket glad Sofia.

När jag promenerade hände dessutom något mycket märkligt. En kuslig längtan att baka kanelbullar spred sig i mig, så i Bergshamra stannade jag och köpte ingredienser.I eftermiddag ska här bakas.

Nämnde jag förresten att jag sitter på balkongen och skriver det här?

Inga kommentarer: