lördag, september 01, 2007

Inte illa för en nybörjare

Idag var jag och Päls-Elsa ute på Ekerö för att testa hennes vallningsinstinkter. Jag trodde nog att hon skulle vara räddare än hon var, eftersom hon mellan sina sabeltandade tigeranfall är en riktig mespropp. Men i själva verket var det nog jag som hade den mest skrämmande upplevelsen. För att hjälpa Elsa på traven fick jag, hand i hand med kunniga Lasse, se till att befinna mig på motsatt sida eller mitt i fårflocken. Det kan verka som en lätt uppgift, men det var både svårt och jobbigt. Och lite läskigt. Dessutom flög jag som en vante efter Lasse när han drog iväg med fåren.

Till Ekerö åkte vi naturligtvis i Pedro. Jag känner mig väldigt nöjd med mitt köp. Det är plötsligt mycket roligare att köra bil, och ännu roligare blir det när vintern kommer och jag kan installera den fluffiga cerisa rattmuff som införskaffades förra året. Den matchar naturligtvis de cerisa tärningar som redan hänger på plats.

Inga kommentarer: