fredag, september 28, 2007

Sämsta kvällen någonsin

Igår. Lämnade jobbet glad i hågen med sikte på KulturTuben. Såg fram emot teater och att äta ute. Vid Åhléns mötte jag M som bad mig läsa ett sms hon fått vid två. Vid två.

"Tyvärr är föreställningen ikväll inställd pga sjukdom. Köpta biljetter [...]"

Vi kunde inte enas om någon ersättningsfilm på bio. M hade redan ätit. Allt sög. Det var bara att åka hem, betala tre klipp på bussen och en cred till D för meningslös hundpassning.

Det bestämdes att vi skulle köpa sunkmat från Pizzahaket istället. Och jag köpte en påse lösknark, eftersom mina godisfriadagar sket sig redan förra helgen. Jag är helt odiciplinerad. Hur som helst. Tanten före i kön på ica var ett långsamt, kupong- och rabattälskande mongo, så det tog år och dag att betala knarket. På pizzahaket glömde de sen packa ner min kebabrulle.

Jävla skitkväll.

Inga kommentarer: