fredag, juli 18, 2008

Allt är nästan klart













Jag har flyttat nu, ihop med Jontesnuttegull. Först på någon slags provanställning tror jag, och sen kan det bli tills vidare. Om han sköter sig alltså. T ex stoppar både tandborste och tandkrämstub i tandborstmuggen, inte lämnar saker framme på handfatet, stänger skåpluckorna efter sig och gör te åt mig ibland när jag verkligen berhöver det! Inga orimliga krav alltså.

Sen när vi flyttar till ett hus på en kulle med grässlänt ner till den egna badbryggan kommer kraven eventuellt att höjas. Då måste han kunna laga hus och veta om vi ska ha bergvärme eller värmepanna. Men för tillfället är kraven låga, och han placerar sig långt över nivån för godkänd.

Lite sorgligt känns det dock att flytta ut ur min fina lägenhet.
Jag kommer sakna den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vet du vad! Såna bullar som den mannen bakar så får du faktiskt ta och utreda uppvärmningsfrågan själv! ;)

Anonym sa...

Håller med Malena! :)

Håll ugnen varm bara så löser det sig med bullarna! :)