söndag, juli 20, 2008

Förlåt, nästan hejdå och russinfingrar

Jag erkänner att jag har ljugit. Det var hemskt av mig och jag ber om ursäkt, men jag menade inget illa. Jag är inte 24 år, och inte fyller jag 25 nästa sommar heller. Det kan vara svårt att tro, men jag har faktiskt fyllt 30. Och imorse ramlade jag i duschen och höll på att dö. Kunde brutit lårbenshalsen eller något ännu värre, men jag klarade mig undan med ett lätt slag i bakhuvudet och ett yttepyttigt sår på armbågen. Det är riktigt tufft att vara gammal och skröplig.

Igår var jag i alla fall på bio och såg Mamma Mia. Jag tyckte filmen var bra men alla i sällskapet delade inte den uppfattningen.

Idag, efter att jag nästan dog, har jag spenderat all tid med att städa ur min lägenhet. Det känns ensamt och jobbigt men det går i alla fall framåt. Badrummet är klart, liksom överskåpen i köket och balkongen. Vore skönt om jag hann bli färdig med den idag, så att jag kan ägna mig åt annat i veckan.

Jag saknar Jontebergsbestigargull!

1 kommentar:

Angelica sa...

Tycker om dig trots lögnen! ;-)

Tur att du kom ur olyckan med hälsan så gott som i behåll!