tisdag, juli 22, 2008

Cykelpremiär

Jag cyklade hem från jobbet igår. Det var helt oplanerat och jag gjorde det bara för lilla Bruns skull. Hon har haft två helt värdelöst tråkiga dagar och jag kände att hon började påminna en tickande bomb, av bristen på aktivering.

Planen var egentligen att långsamt vänja henne vid att springa bredvid cykeln, men nu fick det bli som det blev. Och bra träning var det! Hon var duktig och med lite övning tror jag att det kommer gå ännu bättre. Hon verkade gilla konceptet. För min del var det faktiskt inte heller så hemskt som det brukar, eftersom det gick i snigeltempo och varvades med långsam gång för att Elsa skulle få varva ner lite. När vi kom hem gick hon direkt in till sin säng och la sig, och hon snarkade ljudligt kort senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du ska ha en hundkraft på cykeln... det och gelsadel, det är grejor! :)