fredag, juli 18, 2008

Internetanvändare rasar mot ComHem

Jag ska aldrig mer i hela mitt liv anlita mig av ComHem för bredband. Inte för att jag har haft några större problem med tjänsten, utan för att de har världens sämsta kundservice. Det ger mig en sträv känsla i fingertopparna att ens referera till det som "service".

Första samtalet, valde befintlig kund, plats 47 i kön. Beräknad väntetid ca 9 min. Faktisk väntetid ca 15 min. Efter dessa 15 min blev jag vidarekopplad till Uppsägningsavdelningen. Plats 6 i kön. Ytterligare ca 10 min väntan, och sen blev allt tyst... och samtalet bröts.

Andra samtalet, valde ny kund, plats 5 i kön. Beräknad väntetid angavs inte. Faktisk väntetid ca 10 min, med kontinuerlig information om köplats. Sedan slutade informationen komma och signal, på signal, på signal gick fram... och samtalet bröts.

Tredje samtalet, valde befintlig kund, plats 57 i kön. La på.

Fjärde samtalet, valde ny kund, plats 6 i kön. Faktisk väntetid ca 10 min. Kopplad till Uppsägningsavdelningen. Plats 10 i kön. Faktisk väntetid 6 min.

Hela tiden medan jag väntade fick jag information om att jag efter samtalet gärna fick delta i en kundundersökning för att de ska kunna förbättra servicen. Toppen tänkte jag, arg som ett bi.

Jag fick svara på fem frågor, där alla rörde personen jag pratat med och ingenting om hur "servicen" i övrigt fungerat. Ingen jag pratade med var otrevlig eller korkad, och det är ju inte deras fel att ComHems växel suger. Jag har enligt deras kundundersökning alltså inget att klaga på, och ändå har de världens sämsta "kundservice". Dessutom var den en kalendermånads uppsägningstid, alltså till sista augusti.

Far åt helvete med er!

4 kommentarer:

Angelica sa...

ja, vad ska man säga?
jag använder inte ens deras tv-tjänst längre..

Anonym sa...

Det är något visst med tele- och bredbandsbolag. Jag hade samma situation med Bredbandsbolaget: när allt funkar är det smidigt, men när man ska fixa något så är det alltid problem.

Anonym sa...

Andas med magen Sofia, andas med magen...

Anonym sa...

När vi flyttade till Hornstull så fick vi bittert veta att vi hade tre (3!!!) månaders uppsägningstid på Bredbandsbolaget. =(