onsdag, juli 16, 2008

Tillbaka på ruta ett

Tillbaka på jobbet igen. Jag känner mig lite tjurig, jag erkänner det. Det är inte alls kul att vara här. Det var jobbigt att gå upp imorse, mitt skrivbord såg ut som på bilden när jag kom till jobbet och jag hade ingen frukost annat än två torra limpmackor.

Igår var det bättre, bortsett från ångesten över att behöva åka från Trosa. Det gjorde vi hur som helst och först besökte vi Jonas nyavynglade kusin med tillhörande kille, hund och moster.

En kort sväng hem efter det och sen bar det av till Nykvarn för turridning på Basjkirhästar. Det är några år sen jag red senast, men det kändes faktiskt oväntat bra. Jag hade koll. Jonas som red för första gången såg också väldigt säker ut i sadeln. Cowboytalanger där alltså. Som avslutning på utflykten åt vi middag på Taxinge Krog, en supermysig liten restaurang vid Taxinge Slott.

Innan det blev nattinatti såg jag klart på Sweeney Todd. Intressant film (intressant som i onödig), speciellt när man delade upp den i två. Andra halvan bestod i princip bara av sång och avskurna halsar.

Inga kommentarer: