fredag, juni 17, 2011

Äntligen träning!

Igår sprang jag och Sara en liten runda i Ursvik med hundarna. Vi höll lite högre tempo än vanligt men det kändes bra, förutom en stund mitt i när allt var jobbigt. Brukar alltid få en dip efter 20-25 minuter, ibland större ibland mindre. Jag förstår det inte. Det har varit så sen jag började springa. Vi fick ihop ca 5,5 km, snitt 6:25 min/km.

På eftermiddagen kröp det riktigt i kroppen av lust att träna mera, men jag la band på mig eftersom jag har styrketräningen idag att se fram emot. Och det gör jag verkligen! Det senaste på programmet ger mig grym träningsvärk i magen och sidan varje gång, och jag antar att det är höftlyftet i TRX:en som är boven. Den är sjukt jobbig men ger känslan av att midjan snörps åt och det gillar jag.

Inga kommentarer: