onsdag, juni 29, 2011

Sofia klättermus


Igår träffade jag äventyrerskan Gunnika på Klättercenter i Solna för en introduktion i klättrandets ädla konst.

Jag har länge, länge velat prova på klättring och såg verkligen fram emot kvällen. Oroade mig lite över att det skulle vara läskigt med höjden, men var ganska säker på att jag skulle ha styrkan. Två fel av två möjliga. Höjden var inget problem och styrkan räckte inte långt.

Efter två försök med bouldering var jag helt slut och armarna skakade. Men fan vad kul det var! Så vi fortsatte!

Efter ett tag fick jag prova topprepsklättring och tack vare glada tillrop och pepping tog jag mig hela vägen till toppen, fast jag ville ge upp flera gånger.

Hade gärna fortsatt hur länge som helst men ganska snabbt sa kroppen nej. Totalt slut. Och idag har jag träningsvärk och är rejält stel i överkroppen.

Gunnika var som en liten apa på väggen och såg grymt proffsig ut, i alla fall för mitt otränade öga.

Nu ska jag gå kurs, få grönt kort och fortsätta! Har tänkt på klättring hela dagen. Sjukt kul!

2 kommentarer:

Gunnika sa...

Tusen tack för en otroligt rolig kväll! Och tack för att du drog mig ur flyttstressen i ett par timmar! Alltid lika roligt att träffa dig, nu ser jag fram emot vår kajak-däjt i höst! :)

Sofia sa...

Ja! Nu ska jag börja gilla kajaking också!! Det ser jag fram emot!