måndag, juni 06, 2011

Svettigt i spåret

Sov längre än väntat idag så när jag lufsade ut med tjejerna i skogen för att spåra var det stekande hett. Jag hade dessutom full mundering på mig med hellånga byxor och tröja för att slippa närkontakt med skogens alla smådjur. Svetten sprutade!

Reka fick ett spår på kanske 100 meter (jag är usel på att uppskatta sträckor) med några godisar i mina steg i början och två lekisar, en spårpinne och en godisburk i spåret. Gick mycket bättre än sist. Då hade hon glömt vad hon skulle göra men idag var hon helt med på noterna. Jag vet inte om man kan säga att hon är noggrannheten själv men hon löser uppgiften och hittade med stor glädje alla saker.

Elsas spår var kanske 400 meter med fem pinnar och även om det bara blev en vinkel så snirklade jag runt en del och klättrade över några bergsknallar och stenpartier. Elsa tog alla pinnar utom den sista och spårade väldigt fint men låg på som sjutton hela tiden.

Ikväll blir det ingen agility utan istället ska vi hjälpa pappa med båten.

Inga kommentarer: