onsdag, augusti 14, 2013

Mer info om multisporttävlingen

Nu har banbeskrivningen kommit för Hofors Adventure Race! Jäklar vad peppad jag blir!

Sträcka 1 - Paddling 2 km
Kort paddlingsprolog. Växling vid TC. Starten sker på vattnet.

Sträcka 2 - MTB 11 km
Väg och stig. Växling vid VP1.

Sträcka 3 - Äventyr + Löpning 4 km
Blött äventyr (verkar vara någon form av luftmadrassrace) som följs av orientering. Växling vid VP1.

Sträcka 4 - MTB 3 km
Väg och stig. Växling vid VP2.

Sträcka 5 - Löpning 2 km
Obanad löpning. Lätt orientering men med en besvärlig terräng. Växling vid TC.

Sträcka 6 - Paddling 6 km
Sjöpaddling. Växling vid TC.

Sträcka 7 - Löpning 5 km
Orientering med många vägval. Växling vid VP2.

Sträcka 8 - MTB 2 km
Väg och stig. Målgång vid TC.

Totalt: 35 km fågelvägen.

I övrigt har jag känt mig trött och tilltufsad de senaste dagarna. Allt har känts stressigt och jag har varit osugen på allt och på dåligt humör. Hade sett fram emot att träna triathlon vid Sjöhistoriska igår men lusten för det försvann när jag och hundarna blev fullständigt dränkta av ett regn/hagel/åskoväder i skogen på vägen hem. Dessutom kände jag mig inte helt återhämtad från Ångaloppet. Triathlon är ju verkligen något jag kan begränsa mig till att göra när både motivation och väder är på topp, annars kan jag skita i det.

Skulle däremot behöva fokusera på att cykla lite MTB nu... Och kanske paddla.

Inga kommentarer: