tisdag, augusti 06, 2013

Triathlonlek igen




Idag var jag återigen vid Sjöhistoriska och lekte triathlon tillsammans med Mikke, The Gunnar och Hejarklacks-Greta. Innan var jag osäker på om jag skulle köra hela eftersom jag varit så under isen i två dagar. Inte sjuk men väldigt trött och kraftlös. När jag väl börjat så fanns dock ingen tanke på att lägga av.

Kändes lättare idag, men långsammare. Dessutom misslyckades jag med att trycka igång min Garmin så jag har inga exakta tider på någonting. Innan jag kom hem och kollade tiden från förra gången så trodde jag att jag var hela 5 minuter snabbare idag, men det visade sig vara osanning. Men jag var åtminstone en minut bättre än sist. 42:31 hade jag idag, 43:39 för två veckor sedan.

Simningen gick mycket bättre idag, trots att det var mer folk. Tappade tid när bojen skulle rundas och det var någon form av gå-kö runt, men jag var ändå 1 minut och 40 sekunder snabbare  än senast. Och känslan var mycket, mycket bättre.

Resten av tiderna vet jag som sagt inte. Cyklingen kändes långsammare i början och benen var trötta. Andra halvan tror jag att jag hade bättre fart, när jag bestämde mig för att Mikke i alla fall inte skulle få komma ikapp mig under cyklingen. Lyckades växla och satt bättre när sadeln var lite högre.

Löpningen tror jag var förmodligen något långsammare idag. Det var inte lika svinjobbigt och det kändes inte lika långt, men jag tog det medvetet lite lugnare. Ville ändå kräkas på slutet. Och när Mikke sprang om mig några hundra meter före målet hade jag ingenting att sätta emot.

Allt kan ju inte ha varit sämre idag eftersom jag totalt sett var snabbare men växlingarna kändes också sämre. Våtdräkten kom av lättare tack vare tipset att fylla med lite vatten innan jag gick upp, men cykelskorna bråkade och tog tid att ta på.

Det var roligt idag, trots att det var lika jävla jobbigt som förra gången. Senast kände jag att jag behövde smälta upplevelsen lite innan jag var beredd att hoppa på och köra igen men nu ser jag redan fram emot nästa vecka.

Inga kommentarer: