fredag, januari 17, 2014

Vila, vila, vila

Efter intervallerna igår kväll var jag helt under isen. Kroppen värkte och jag ville bara sova. Har tränat mycket den här veckan och inte fått in någon riktig vilodag och igår påminde kroppen mig om det.

Oroade mig därför lite inför dagens PT-pass med Tommy och det visade sig vara med all rätt. Det blev ett riktigt hårt pass med styrke- och cirkelträning. Det senare var kort men väldigt tufft. Trots att jag inte kände mig i fysisk toppform innan så tycker jag att träningen ändå gick bättre än på länge. Det fanns något att hämta när jag tog i. En skön känsla!

Har tillbringat hela eftermiddagen och kvällen i horisontalläge, med en kopp grönt te i näven och en bra bok i handen. Total vila. Vila, vila, vila. Med minst tio timmars sömn på det här och horisontalläge även i morgon förmiddag så är jag nog i form för triathlonsimträningen i Mörbybadet på eftermiddagen. Det är ett hårt liv.

Inga kommentarer: