torsdag, augusti 10, 2017

Winter is coming


Igår var det säsongens sista race regatta i Hellas för mig. Winter is coming. Nu har jag ett helt års träning på mig att slipa formen så att jag kan briljera och knäcka tiderna nästa sommar.

Coachen fick välja om jag skulle simma tre varv med fenor eller två varv utan igår, och han valde tre varv med fenor och aktiv benspark. Jag tyckte det kändes bra och som att det skulle bli mindre jobbigt än att simma utan. HA! As if. Helvete.



Första varvet kändes faktiskt riktigt bra och jag fick feeling efter att jag rundat stora ön. Andra varvet började det ta emot lite men jag kämpade på.

Sista varvet var öken. Jag började bli ordentligt trött men försökte hålla mig alert.

När jag passerade flytbryggan för sista gången krampade vänster vad. Med 30 meter kvar försökte jag ignorera det och bara använda höger ben. Sen krampade höger också. Jag bet ihop trots att fötterna var låsta i 90 graders vinkel och jag ville gråta. De där sista meterna var min största bragd.

Totaltiden blev 58:04 och det är jävligt snabbt om du undrar.

Inga kommentarer: