torsdag, mars 31, 2011

Jag skulle inte titta

Min officiella tid för Premiärmilen blev 59:14, alltså hela 1 sekund bättre än jag först trodde. Hade jag inte softat lite efter 5 km och gått och druckit vatten hade jag kommit under 59. Det hade varit schysst. Man måste inte dricka under 10 km.

Hur som helst. Förutom att se sin tid vid 10 km (och 5 km, 29:32) kan man även se sig själv springa i mål. Vad är det för sadistisk människa som kom på den bra idén? När jag såg mig springa i mål på SpringCross för några år sedan gav det såna psykiska men att jag slutade springa. Jag är nära att sluta nu igen kan jag säga.

Jag skulle inte ha tittat, jag visste det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta inte springa! Du verkar jätte duktig!

Sara J. sa...

Som jag sa tidigare idag: Man är alltid snyggare i verkligheten än på film! :)

Gunnar Demnert sa...

Nu har jag också sett dig gå i mål (tacka din bror för länken på Facebook). Tycker du såg fräsch och pigg ut.

Nu är ju inte jag själv någon större löpare - det är liksom inte den biten jag försöker förbättra med min träning - men jag hade sett betydligt mer sliten ut i samma läge.