söndag, mars 06, 2011

Get a new one

Jag är hemma igen. Ren tur.

Jo, för mitt pass gick ut i juni och jag märkte det förra fredagen, kvällen innan vi skulle åka. Så jag chansade på att inte behöva visa passet (bra odds, sju år utan kontroll). Nervägen gick fint.

Hem inte lika bra. Mellan Tyschkland och Danmark blev det naturligtvis kontroll och farbror passpolizei stövlade ombord på bussen, mitt i natten.

Shit.

Sofia: Ehh... Eh... Not valid... Sorry... Schengen? Körkort, hier... Looki.

Politzei: Listen to me. You need a valid passport. Get a new one!

Sofia: Oki... Gulp.

1 kommentar:

Tvillingmorsan sa...

Ni ser ut att ha haft en underbar vecka! Själva har vi tillbringar tors-sön i Leksand och en mycket stolt mamma fick se sina "stora" barn åka sida ivd sida för första gången åka ända vägen upp på toppen i ankarliften. Så om några år så kanske ni får sällskap uppe i alperna. Puss & Kram