onsdag, maj 22, 2013

Jag kan klara nästan vad som helst, men inte det här

Den här våren har varit väldigt omtumlande för mig. Reka ska ha valpar, Elsa flyttade, Elsa dog, JG ramlade ur äppelträdet, mamma åkte ambulans och väldigt mycket har strulat på jobbet de senaste månaderna.

Allt det här har jag hanterat bra. Jag har känt mig stark och förnuftig, hanterat allt med lugn. Självklart har jag varit ledsen men jag har samtidigt känt mig trygg och stabil.

Men nu har jag mött min överman, något som får mig helt ur balans. Panikkänslorna slåss i kroppen, jag känner mig fångad och maktlös. Jag vill gråta.

Byggkaos hemma.

Bilden visar hur köksbordet ser ut just nu. Över hela köket ligger ett lager damm. Jontan slet som ett djur igår och körde såg halva natten när jag försökte sova. Vi har knappt börjat och jag är redan nära totalt psykbryt. Jag klarar inte sånt här, det gör jag inte.

Det kommer bli makalöst fint när det är klart och jag hoppas bara att jag fortfarande har mitt förnuft i behåll då...

4 kommentarer:

Tvillingmorsan sa...

Älskade vän! Du kommer att klara det här, du är stark, smart och snygg!! Tag ett djupt andetag (dock inte i dammet) sen tycker jag att vi åker på spa! Puss!

Sofia sa...

Jaaa!! Jag vill åka på spa! Puss!!

Anonym sa...

Jag behöver också åka på SPA! Får jag följa med:-) Puss o kram Tina

Sofia sa...

Klart du får! Jag tror att din husrenovering är mer spavärd än min. :) Puss!