fredag, maj 03, 2013

Nya skor inför Lidingö Ultra


Igår var jag på Runner's Store och hämtade ut min nummerlapp till Lindingö (halv)Ultra som går av stapeln imorgon. 26 km som delvis går längs Lidingöloppsbanan. Ska naturligtvis få prova på den beryktade Abborrbacken, vilket blir spännande. Håller tummarna för att mitt sällskap, Lindad, inte är sjuk imorgon. Halsont, be gone!


När jag var på Runner's Store passade jag samtidigt på att köpa nya skor. Jag har haft Asics GT-21** de senaste åren och är supernöjd med dem. Varje år kommer det en ny modell och den nya modellen har alltid förbättrat det som jag haft problem med på skon innan. Nu heter de GT-2000 och årets feature är en mjukare del av sulan närmast foten, eftersom många fick blåsor av den hårda kanten. Precis som jag fått. Den nya sulan syns på nedre vänstra bilden. På nedre högra bilden syns det var min gamla sko har gått sönder, och precis där får jag blåsa.

Jag hade lovat mig själv att "INTE köpa nya skor och springa loppet i dem på lördag" men det är precis vad jag kommer göra. De är grymt sköna och det kommer gå bra. Förra året sprang jag Stockholm Marathon i skorna jag köpte på nummerlappsutdelningen dagen före. Kids, don't try this at home. Men jag har haft den här skomodellen så länge nu att jag vet att den fungerar.


Provgick skorna imorse på promenaden med Rekis. Vi passade på att bestiga Väsjöbacken och dojjorna var hur sköna som helst. Backen var rätt oskön dock, men upp kom vi och utsikten var fantastisk. En bra start på dagen. När jag blir stor ska jag springa intervaller i Väsjöbacken. Orkar man det är man jättestark och tuff!

1 kommentar:

Fanny sa...

Har också kört med den serien flera skor på rad. Jag har aldrig haft några problem alls - men så springer jag ungefär lika mycket på en månad som du springer på en dag! ;-) Lycka till!