torsdag, maj 09, 2013

Tröttmössor


Idag har jag sprungit intervaller. Reka fick inte följa med den här gången men hon var trött och nöjd ändå efter vår mycket trevliga morgonpromenad i solen. Och jag var nöjd efter mina intervallisar. Väldigt nöjd faktiskt.

Sprang 2 x 4 x 400 meter med en minuts ståvila och ungefär tre minuter serievila på banan vid Danderyds Gymnasium. Ovanligt många intervaller för att vara mig alltså. Löpningen kändes inte bra alls. Uppvärmningen var seg och jobbig och i intervallerna hade jag svårt att hitta en bra rytm. Försökte hålla nere tempot ordentligt för att orka alla intervaller och hålla samma tempo i första och sista, men andra halvan kändes väldigt seg och jag var övertygad om att jag sprang rejält mycket långsammare då.

När jag petat in siffrorna från Garmin i datorn visade det sig att jag sprang ohyggligt jämnt och dessutom snabbt. Sjukt bra! Alla intervaller gick mellan 4:32 och 4:40 och själv trodde och hoppades jag att jag sprang i 5:30-tempo. Men jag är bättre än jag tror! Heja mig!

Efter löpningen stretchade jag och Reka tillsammans i trädgården. Mest jag förstås, men Rekis sympatilåg bredvid och njöt i gräset. Jag tycker hon har varit trött senaste tiden och när vi har lydnadstränat har hon saknat sin högsta växel. Fast på kursen i onsdags tycker jag hon var bra, kändes inte seg alls. Kanske beror tröttheten på den plötsliga värmen utomhus, jag vet inte. Jag hoppas så mycket att hon har valpar i magen och jag tror att jag ser massor av tecken som kanske inte finns. Att hon är bredare, att hennes tuttisar är större och att hon, efter att en dag inte har velat ha sin frukost, nu istället är jättehungrig plötsligt. Men jag vet inte. I tisdags hade det gått fyra veckor så snart borde magen börja växa ordentligt.

Håll alla tummar!!!

Inga kommentarer: