lördag, maj 25, 2013

Morgonen blev inte som planerat

Faktum är att jag blev oplanerad redan igår. Gunnika kom över på kvällen för att hämta hem Äventyrshunden Diesel som hängt med mig under dagen. Vi fastnade i djupa samtal om ditten och datten, med både skratt och tårar som följd, och plötsligt var det mitt i natten. Sudd!!! Och jag var lite kall eftersom vi suttit ute hela tiden.

Exakt hur nedkyld jag var fattade jag inte förrän jag försökte sova men inte kunde för att jag frös så mycket. Väckarklockan ringde redan efter fem timmar eftersom jag skulle iväg och simma i Tibblebadet med Lindad och EM. Båda mina vänner ställde dock in på morgonen och när jag kom till simhallen visade det sig att den var stängd idag. Vilket fiasko.

Men Mörbybadet var lyckligtvis öppet så jag åkte dit istället. Och där träffade jag en av crawlkurskamraterna så jag fick lite sällskap ändå.

Sedan jag själv blev filmad och började studera min crawlteknik så har jag efterlyst en förebild. Tänker att jag måste veta hur det ska se ut för att kunna komma dit själv, och hittills har jag bara haft en lite oklar vision. Men igår skickade snälla simfröken ett par filmer där han själv kör två längder. Smidigt, snabbt och lätt fast lugnt. Jag har redan tittat på dem typ en miljard gånger med målet att riktigt pränta in tekniken i skallen. Han får bassängen att se ut som bara tio meter och glider hur lätt som helst genom vattnet. Nu vet jag hur jag vill att det ska se ut. Vackert!

Den målbilden hade jag med mig till bassängen idag och jag tycker faktiskt att simningen bitvis gick ganska bra! Ett par längder kändes till och med riktigt jävla skitbra, som om det var nedförsbacke i bassängen (tyvärr med efterföljande uppförsbacke). Lyckades komma ner i 16/17 armtag vissa längder (jämfört med 24/25 på filmen från förra veckan) och ändå ha en skön rytm. Tyvärr tappade jag allt det bra-iga när jag blev trött och när det kommer till simning tenderar jag att bli det väldigt snabbt. Men jag tycker att jag utvecklas hela tiden och jag försöker fokusera på det när jag blir frustrerad. Heja mig!

Inga kommentarer: