fredag, maj 24, 2013

Vad som skulle varit Elsas födelsedag

Idag skulle Elsis ha fyllt sex år. Fick ett grattis-sms från Agria och insåg att det var dags att ta tag i en del saker, så idag har jag avslutat hennes försäkring, avregistrerat henne från SKK och betalat för hennes avlivning. Jag har firat bättre födelsedagar, men nu är det gjort.

Jag har även reklamerat Rekas senaste besök på Djursjukhuset Albano och ska få mina pengar tillbaka. Det tog tre veckor att få svar på en provtagning, trots att jag efterlyste det flera gånger, och det tyckte inte jag var okej. Det tyckte inte de heller, så nu har vi löst det. Saker blir inte alltid som man tänkt, det vet jag allt om, och jag tycker de hanterade det bra när det kom upp.

Reka har inga bakterier och ingen svamptillväxt örat, så varför det var guckigt och svullet när veterinären tittade är oklart. Kanske vax. Bör väl kollas upp igen så att det inte är något skit ändå, men hon är hur som helst inte irriterad i örat längre.

Inga kommentarer: