söndag, januari 20, 2019

Ibland är passen bäst när de är över


Jag älskar som bekant lördagsträningarna i Vårby. Ibland lite mer när de är över. Till exempel igår.


Passet var jävligt bra. Men jag tyckte ändå inte riktigt om det, förmodligen för att det var rätt jobbigt. Mycket benspark med fenor, vilket visserligen passade mitt nyvunna självförtroende inom området, men det gjorde det inte mindre ansträngande. Snarare tvärt om.

Pinnade på så bra att jag har träningsvärk i röven idag.


Utöver miljarder 75:or benspark och teknik så skulle vi simma två vändor av 4x75m full speed med start 2:30. Fenor även här. Så himla bra, jag känner att jag behöver den typen av träning. Nackdelen är att det alltid är så inni jävla pissjobbigt.

Simformen igår var medelgod, men jag är nöjd med mitt första varv då 75:orna landade på 50 sekunder. Då hade jag Stina att fajtas mot, vilket gjorde det lättare att ta i lite extra.


Andra varvet var jag mycket tröttare och hade dessutom ingen i ögonvrån som trissade upp farten, så då gick alla 75:or 2-3 sekunder långsammare. Trots att jag tog i mitt allra bästa.

Bra tider ändå, och bra insats. Ger mig själv en klapp på axeln och trycker Gilla!

Inga kommentarer: