tisdag, januari 29, 2019

Kvalitetstid med mig själv

Foto: Mikael Rosén

Måndagar är långa dagar fördelade mellan två jobb med paus i mitten. Jag har ofta ägnat den tiden åt att åka hem och ligga i horisontalläge men de senaste veckorna har jag istället åkt och simmat. Kvalitetstid!

Det har varit mycket positivt på alla sätt, förutom att jag är jävligt osugen på att hoppa i bassängen igen och visa övningar på nybörjarkursen några timmar senare.

Igår hade jag ännu ett bra pass, 3200 meter. Gjorde något jag inte gjort frivilligt förut - jag simmade lite längre distanser:

800m ss
600m pd
400m f

Kändes riktigt bra. Senast jag simmade en regelrätt 800-ing var när Hasse klockade mig på 13:55 under ett PT-pass. Att jag igår simmade bara 13 sekunder långsammare, 14:08, utan att ens försöka simma fort är ett gott tecken. Simning är roligt när det går bra!

Inga kommentarer: