torsdag, januari 03, 2019

Testserie 3, försök 1


Efter att ha simmat många och långa pass på Camp Snowman under julen kände jag, efter två dagars vila, att det var dags att sätta tänderna i ännu en av simfröken Hasses testserier. Den kanske minst lockande.


Innan jag drog igång med testet hade jag ett långt insim, 2000 meter.

6x100m fart 1-1-1-2-2-3
Kändes som om jag simmade svinlångsamt första hundringen, men den gick på 1:43, vilket i min värld är raka motsatsen till sakta. Coolt.

2x(200m löst + 4x25m teknik)
Riktigt fin känsla första 200-ingen och lite mindre fin andra. Körde benspark och skovling som teknikövningar.

4x(4x50m f2+) @1:10/1:05/1:00/0:55
Blev lite oordning på banan mot slutet men lyckades hålla starttiderna hyfsat. Höll jämn fart genom serien, men jag tyckte ansträngningsnivån var för hög i förhållande. Jag behöver även få upp tempot!


Lagom tills jag var klar med insimmet fick jag sällskap på banan av två manliga medmänniskor som valde att hänga med på testserien. Ish. De körde lite egna regler men jag kunde iaf hålla min starttid genom hela.

8x150m @3:00, rikttid 2:20-2:25
Mina tider: 2:26, 2:27, 2:29, 2:28, 2:28, 2:28, 2:29, 2:29

Kämpade jävligt hårt genom serien. Jag är nöjd över tiderna även om de ligger 5 sekunder under rikttiden. Det var bättre än jag hade väntat mig men framför allt så gjorde jag mitt allra bästa. Var en fighter trots att jag var supertrött.

Nästa gång kommer det kännas lite roligare att köra det här, eftersom jag har något att jämföra med.

Inga kommentarer: