fredag, januari 11, 2019

Vilar mig i form



Eftersom det blev mycket simning under jul och nyår så har jag tagit det lugnare den här veckan. Det passade bra eftersom det även var första jobbveckan efter ledigheten och den var kämpig.

Jag fick till de två simpass jag planerat, tack vare att jag klämde in dem när jag ändå var i (eller i närheten av) simhallen. Hade aldrig i livet orkat ta mig dit annars.


I onsdags körde jag teknikfokus:
8x(4x25m teknik + 100m sammansatt)

Känslan var lika usel som min dag i övrigt. Jag simmade sakta och allt var jobbigt.

I torsdags, aka igår, kändes det bättre, och då simmade jag medley:
4x(200m paddlar/dolme + 6x25m fjäril/rygg/bröst/fritt)

Under bröstsimmet fick jag feeling. Världens jävla flyt! Dessutom simmade jag mycket snabbare än jag brukar. Det var roligt och oväntat!

Inga kommentarer: