måndag, januari 14, 2019

40-årsrekordet på 400m frisim


Tjihooo! Jag har slagit 40-årsrekordet på 400m frisim! Och antagligen tangerat All Time High-rekordet. Bara sådär! En måndag!

Släpade mig till simhallen idag och rev fram ett random pass på 3400m ur väskan. Efter insimmet följde 2x400m lugnt.

Mitt rekord på 400m är 6:31,5 och det satte jag den 13 maj 2016, klockad av fröken Hasse. Sedan dess har jag inte varit i närheten av den tiden, även om jag i ärlighetens namn heller aldrig riktigt försökt. Det har inte känts som att det varit någon idé.

När jag idag simmade den första av mina lugna fyrahundringar på 6:46 (som också är en bra tid) utan större ansträngning tänkte jag att det kanske var dags att ge det ett försök.


Stoppade klockan på 6:33 utan att vara sopslut! HURRA!!!!

Hade jag vetat hur nära jag skulle vara så hade jag nog ansträngt mig lite till, det fanns mer att ge. Dessutom brukar jag kunna dra av 2 sekunder på tiden när jag klockar själv med Garmin.

Det finns inget som går upp mot känslan av en bragd. Och det här var det för mig. Så jävla mäktigt!

Inom en snar framtid ska jag knäppa det gamla rekordet och simma sub 6:30. Minns var du läste det först.

Inga kommentarer: