fredag, januari 18, 2019

Smart manöver och ännu ett minirekord


Igår hade jag lite ångest över att behöva simma idag, så jag gjorde en svinsmart manöver. Jag simmade redan igår.

Åkte till simhallen sent, var inte där förrän 20:30. Nackdelen var svårigheten att hålla mig vaken och komma iväg, fördelen att jag var garanterad egen bana från kl. 21. Simhallen stänger för allmänheten då, men inte nödvändigtvis för personalen.


Körde insim och tre varv av min favvoserie (med förkortad fjärilsdel):

200m benspark fenor/platta @4:00
4x100m f3 paddlar/fenor @1:40
4x25m fjäril fenor @0:40
100m löst fenor

Totalt 3000 meter med hög intensitet. Dessutom slog jag ännu en gång "benspark med fenor och platta"-rekordet. Flera gånger om. 3:05, 3:07, 3:02. SUB 3 - här kommer jag!

En annan fördel med att åka och simma var att jag inte satt hemma och åt choklad istället. Jag tenderar att låta onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag kräva fredagsmys. Allt som bryter den trenden är bra.

Inga kommentarer: