fredag, mars 23, 2007

Ett obeskrivligt ögonblick!

Av minen på killen i högra hörnet kan man lätt avgöra att det hände något stort i Göteborg. Något riktigt stort.

Men jag tar det från början. Efter att ha pratat med Norge, Nora, Uppsala, Dalarna, Östergötland och Badhotellet i Tranås vilade vi ut i cafeterian. Förtärde en enkel skinksmörgås á 55 kr och en kopp te. Det var då det hände. HON kom gående. Sveriges plastiga, vällyfta ansikte utåt. Hennes Majestät och Kungliga Höghet Drottningen. Eftersom jag insåg att det kanske skulle finnas folk som inte skulle tro på berättelsen så förevigade jag ögonblicket med en fantastisk bild. Hon passerade så nära att min far med lätthet hade kunnat sträcka ut handen och klämma henne på rumpan (om han inte hade fnittrat så generat). Det var ett underbart ögonblick! För många hade det nog varit det största ögonblicket i deras liv, men för mig kom det ögonblicket strax senare.

För: Måns var också där!! Gulligulliga snutteplutten Mååååns Zelmerlöv. Han är ju bara såå söt så man typ liksom dör. Guud alltså. Det var ett helt obeskrivligt ögonblick.

Jag kommer aldrig att glömma den här resan.

Inga kommentarer: