söndag, mars 04, 2007

Hemresan

Borta bra men hemma är helt okej också.

Hemresan började mindre bra med ett tvärstopp på autobahn i 2,5 timmar. Helikoptrar, ambulanser, poliser och bärgningsbilar passerade förbi och vi kom absolut ingenstans. Det här var precis innan lunch så försäljningen av kaffebröd, godis och läsk i bussen gick lysande.

Så här i efterhand kan man konstatera att stoppet inte påverkade hemkomsttiden, eftersom vi hade en enorm tur med färjor och väglag. Någonstans norr om Jönköping blev vi mötta av chauffören som skulle köra bussen sista biten, och där klev jag och paps av och åkte bil hem istället.

Nu ska jag packa upp, ta världens längsta dusch och kanske njuta av hur skönt det är att kunna ligga raklång. Jag tror inte att jag har visat tillräckligt med uppskattning över den egenskapen tidigare. Sen ska jag in till stan och fika med Per samt handla så mycket frukt och grönsaker jag orkar bära.

Inga kommentarer: