torsdag, mars 15, 2007

Min spikraka karriär

Under den tid jag har arbetat har min karriär gått spikrakt uppåt. På bara sju månader har jag gått från vanlig anställd till chef för ett av koncernens dotterbolag. Och idag följde jag med den verkställande direktören och gjorde stora affärer med kineser. Vi pratar STORA affärer.

Mötet gick till som i en film. Vi träffades på ett hotell i Stockholm, pengar bytte ägare och papper undertecknades. Kineserna var ytterst kinesiska med dålig engelska och visitkort som räcktes över med båda händerna. När priset för affären skulle förhandlas fick de först bistra miner, men dessa byttes senare till stora leenden när affären var klar. Mötet avslutades med överräckande av gåva, inbjudan till Beijing och ett foto på alla deltagare.

På mitt visitkort (som jag just nu håller på att designa) ska det stå:

Sofia Demnert
Arvtagerska till imperiet

Inga kommentarer: