söndag, mars 25, 2007

Förlust i match mot mig själv

Nu är våren här! Sommartid, solsken och glass vid kanalen!

Träffade Mållgan idag för första gången på förhållandevis länge. Det finns tillfällen då jag verkligen gillar att vissa saker inte blir som jag har tänkt mig. Tillfällen då jag förvånas. Idag var ett sådan dag. Det finns inget som är så härligt som att tvingas ge vika för sig själv.

Av olika anledningar har jag känt ett dalande intresse för en fortsatt kontakt med min osynlige vän. Det är svårt med nya kontakter och såna kräver en hel del arbete och tid, något som jag inte har i överskott. Speciellt svårt är det när objektet i fråga oftast (och under protest) bara ger generalla svar på mina frågor, och elegant undviker detaljerna. Svårare blir det också av att jag inte känner något större behov av en ny kompis.

Men ibland förvånas jag som sagt. Det är helt klart något hos Mållgan som tilltalar mig. Innan vi träffades idag hade jag nästan bestämt mig för att jag inte ville mer. Efter fem minuter med honom hade jag ändrat mig. Och efter en skitmysig dag där tiden gick alldeles för fort så kändes det rentav trist att han var tvungen att åka hem så "tidigt".

Så förlåt Måns, men jag måste erkänna. Jag gillar den här killen.

Inga kommentarer: